^˘^˘^˘^˘^˘^˘^˘^˘^˘^˘^˘^˘^˘^˘^˘^˘^˘^˘^˘^˘^˘^˘^˘^˘^˘^˘^˘^˘^˘^˘^˘^˘

!V PRODEJI!




˘^˘^˘^˘^˘^˘^˘^˘^˘^˘^˘^˘^˘^˘^˘^˘^˘^˘^˘

Anotace ke Křišťálům spásy

25. srpna 2009 v 21:38 | Nelien |  Kolem mých knih...
Možná jste si všimli - možná nevšimli - ale je tu nová rubrika :) Jak už název napovídá bude se týkat mých knižních děl - současných i budoucích :)


Vlastně jsem tuhle rubriku založila i proto, že bych byla ráda, kdybyste mi mohli pomoct. Zkrátka... občas zveřejním nějaké úryvky z chystaných příběhů, nebo třeba i děje a o čem příběhy budou a tím bych vás chtěla moc poprosit o rady. To znamená vaše názory - jestli se vám to líbí či nelíbí, co se vám na tom nelíbí a líbí, co byste změnili, zda je to zajímavé či ne... moc byste mi tím pomohli, já bych načerpala jak inspiraci tak i víc sebedůvěry nebo naopak bych se poučila z chyb :)

V této rubrice budu ale i zveřejňovat různé informace kolem vydání mého dalšího díla nebo různé info ohledně Jednorožců.

prvním článkem je anotace ke Křišťálům spásy. Křišťály spásy je zatím pracovní název, ale s radostí můžu oznámit, že opravdu spatří světlo světa! :D První díl, na kterém jsem pracovala víc jak půl roku, vyjde na jaře 2011. Ano, je to hodně dlouhá doba a mě samotnou to překvapilo a ještě teď mě to mrzí, protože je to celý rok a půl... ale důležité je, že vyjdou :) Druhý díl je potom plánovaný na podzim 2011.

Křišťály budou tetralogie, takže budou mít čtyři díly :) Druhý už mám téměř hotový a tento rok začnu pracovat na třetím. Mám v plánu strávit tenhle rok jen psaním a přípravami na vysokou. Rozhodla jsem se, že příští rok zkusím štěstí buď na Literární akademii nebo na Přírodovědnou fakultu v Praze. Uvidíme... :)

Navíc už mám hotový další příběh, o kterém vám sem brzy hodním info. Jmenuje se Prokletí úplňku, psala jsem ho zároveň s Křišťály a první i druhý díl mám za sebou. Teď se bude jednat o jeho vydání a já se budu snažit ze všech sil, aby mi první díl vyšel aspoň ve stejným roce jako Křišťály.

No, a tady mám tu anotaci. A hned bych od vás potřebovala poradit :D Přidala jsem i anketu. Napsala jsem totiž anotace dvě a nemohu se rozhodnout, kterou z nich dám na knihu. Je to anotace k prvnímu dílu. Radila jsem se už s mamkou a taky s Ewilkou a Selinkou. V duchu už jsem asi rozhodnutá, ale se ještě zeptám vás :)

Anotace č. 1

Aniž by o tom Eilin věděla, dotklo se jí mocné proroctví.
Její prostý život venkovanky se den ze dne změní, když jen o vlásek unikne smrti. Její zachránce - tajemný elfský bojovník - ji doprovází na cestě do království Bílých elfů. Krutý vládce Anthilie - Temný elf Azgriël, poslední z Neposkvrněných - ji touží polapit do své moci. Neboť jen Eilin je předurčena najít legendární Křišťály spásy, které jsou obrazem duše a moci nejmocnějších bytostí světa. Azgriël po Křišťálech prahne celou svou černou duší.
Eilin proto musí ujít velký kus země, musí pochopit mnoho věcí a naučit se nepoznanému, aby našla tu správnou cestu a možná i lásku.

Anotace č. 2

Když Eilin jen o vlásek unikne masakru své vesnice a seznámí se s tajuplným elfským bojovníkem, změní se jí celý svět.
Musí podstoupit dlouhou cestu, aby se dostala do čarovného hvozdu, kde podle legend sídlí království Bílých elfů. Zemi totiž sužuje Temný elf Azgriël, který se dívku snaží polapit do své moci. Neboť pouze ona dokáže vyhledat legendární Křišťály spásy, po který Azgriël celou svou černou duší prahne.
Co když ale Eilinin ochránce není tím, kým se zdá být?
A co když Azgriëla zradí jeho vlastní dcera?
Eilin čeká cesta plná dobrodružství, bájných tvorů a kouzelných bytostí, ale také nástrah a tajemství.
 

18 lidí ohodnotilo tento článek.

Anketa

Která anotace je lepší?

Anotace č. 1 18.2% (25)
Anotace č. 2 74.5% (102)
Ani jedna se mi nelíbí 7.3% (10)

Komentáře

1 QiQi QiQi | E-mail | Web | 25. srpna 2009 v 21:40 | Reagovat

Plosímte hlásní plo mnéé zde:
http://horakovi-serial.blog.cz/0908/1-kolo-sonb#komentare
dík!

2 Ewilka sestřička stříkačka pirátka:D Ewilka sestřička stříkačka pirátka:D | Web | 25. srpna 2009 v 22:48 | Reagovat

DVOJKA JE NEJLEPŠÍ, SESTŘI:D:D:D
Už jsem ti to říkala a vidíš to i podle tý ankety:D
Jůů a dáš sem i anotaci na Prokletí? Ach, ach můj Rickie!
Ne! Já budu žárlivá! Všechny holky po něm budou slintat a co potom nbude dělat chudinka, Ewilka?

3 R. R. | 25. srpna 2009 v 22:53 | Reagovat

mě se líbí více začátek té první a ten konec zase té druhé... takže ti moc nepomůžu... ale řeknu, že slovo masakr mi přijde docela, řekněme do očí bijící

4 wladka wladka | Web | 25. srpna 2009 v 23:28 | Reagovat

mne  sa zpaci ten druhy

aj by som ho zsklikla ale nwm preco mi to nejdeurobit na mojom booku

5 dopisovacka dopisovacka | E-mail | Web | 26. srpna 2009 v 2:34 | Reagovat

cauky, jestli máš zrovna ty (nebo někdo koho znáš) nějakou povídku kterou už proste nechceš nebo nemůžeš psát tak se mrkni na moje stránky, třeba ti pomůžu. A jestli píšeš všechny povídky bez problémů tak to ti gratuluju.

6 Saruman Saruman | Web | 26. srpna 2009 v 8:05 | Reagovat

Ne! Jednička je lepší! :D Ta dvojka dle mě je až příliš stručná a obsahuje naznačené zápletky, o co by mohl být čtenář ochuzen. Takže... já bych volil tu první ;-)

7 Jenny:) Jenny:) | 26. srpna 2009 v 8:20 | Reagovat

Mně se víc líbí ta dvojka. Připadá mi taková poutavější. Umožňuje čtenáři, aby byl více překvapený... ta jednička těch informací sděluje asi až moc. Takže zase opačný názor:)) Ale osobně myslím, že je važně lepší, když se člověk nechá překvapit během čtení a není mu hned do písmene jasné, o co půjde...

8 Selin Selin | 26. srpna 2009 v 10:32 | Reagovat

Přesně Ewilka má pravdu:D Zvítězila anotace č.2, protože ta je nejlepší:)))) Ach jó už abych byly Křiš´tály a Prokletí. Už se na ně mooooc těším. A až je budu držet, přečtu si je asi 100000000000000000000000000:D:D Za prvý kvůli tomu, žej si to napsala ty zlatí:-* Za druhý kvůli tomu, že děje jsou dokonalý. A za třetí:-*:D Ty víš nejradši bych pomuchlala S. a M......:-*:-*:D

9 Lily of the valley Lily of the valley | Web | 26. srpna 2009 v 10:46 | Reagovat

Nechci si číst komentáře přede mnou, ještě bych neměla co napsat... Pokud se budu opakovat nebo budu mlít nesmysly, ignoruj to.:D
Fandím té druhé - ta první je moc podrobná. Nebo... jak to říct...:D Nadvakrát tam využíváš pomlček, což já v nahuštěném textu nesnáším (subjektivní názor, chmmm...:D)
"Její prostý život venkovanky -" Ehm, Mary Sue, kde jsi?:D Jenom mi to tak zní, znám tě (spíš tvé povídky), takže je mi jasné, že to tak nedopadne. Ale celá první anotace mi zní příliš MS.

Páni, jak to všechno stíháš?:D Zatím jsem od tebe nemohla přečíst ani Poselství (chuť by byla, čas možná taky, ale peníze ne:D A v knihovně ho nemají), tak mám do roku 2011 co dohánět.:D

10 Saruman Saruman | Web | 26. srpna 2009 v 11:50 | Reagovat

A sakra! Jednička je v řiti :( sakra...

11 C.ind.ere.lla C.ind.ere.lla | 26. srpna 2009 v 12:19 | Reagovat

Víc se mi líbí ta dvojka. Jednička mi přijde až zbytečně podrobná. Ta druhá anotace správně navnazuje na děj, spíš by mě zlákala si tu knížku koupit než ta první.

12 Delthrien Delthrien | Web | 26. srpna 2009 v 14:09 | Reagovat

Nic proti ale ta dvojka je.... Mno já sem za každých okolností upřímná takže.... Je to hnus! Promiň, ale to slovo masakr se tam vůbec nehodí a ta věta: Eilin čeká cesta plná dobrodružství, bájných tvorů a kouzelných bytostí, ale také nástrah a tajemství. se mě zdá celá úplně divná... Ale zase musím uznat, že ty otázky co tam kladeš sou dobré, ale ještě bych na tom zapracovala :-) promiň za přílišnou kritiku....

13 abbina abbina | E-mail | Web | 26. srpna 2009 v 14:11 | Reagovat

Když Eilin jen o vlásek unikne masakru své vesnice a seznámí se s tajuplným elfským bojovníkem, změní se jí celý svět. Aniž by o tom Eilin věděla, dotklo se jí mocné proroctví.
Musí podstoupit dlouhou cestu, aby se dostala do čarovného hvozdu, kde podle legend sídlí království Bílých elfů. Zemi totiž sužuje Temný elf Azgriël, který se dívku snaží polapit do své moci. Neboť pouze ona dokáže vyhledat legendární Křišťály spásy, po který Azgriël celou svou černou duší prahne.
Co když ale Eilinin ochránce není tím, kým se zdá být?
A co když Azgriëla zradí jeho vlastní dcera?
Eilin musí ujít velký kus země, musí pochopit mnoho věcí a naučit se nepoznanému, aby našla tu správnou cestu a možná i lásku.
A co takhle:)) Jinak taky hlasuju pro dvojku:-)

14 Neli Neli | 26. srpna 2009 v 15:23 | Reagovat

abbino, tak tohle se mi líbí :) nakonec to snad napíšu takto! Děkuju moc, vážně, hodně jsi mi pomohla :)

jinak je vidět, že se vám líbí dvojka, mě taky :D ale už myslím dvakrát jsem tu četla, že vám tam nesedí slovo masakr... takže asi to změním.

děkuju všem za názory a rady, za vaši pomoc, moc si toho cením :) díky!!

15 Amy Amy | Web | 26. srpna 2009 v 18:11 | Reagovat

Ahojj prosím hlásni mě v anketě o nej blog!!Na této adrese www.luxusauta.blog.cz jsem tam pod Amy,Karol

16 liik liik | 26. srpna 2009 v 20:05 | Reagovat

ta dvojka se mi taky zdála poutavější, ale tolik informací najednou? já bych dala pryč aspoň to o té dceři.....třeba že ho zradí někdo blízký a je to hend zajímavější, myslím :) ale jinak ta dvojka byla fakt, hlavně ze začátku, taková tajuplnější a spíš mě láká :D

17 lea lea | Web | 27. srpna 2009 v 11:11 | Reagovat

"A co když Azgriëla zradí jeho vlastní dcera?"
Tuhle větu bych rozhodně vynechala..Říká až moc,vyzrazuje zlomový bod (možná,možná taky ne,že) :D
Jinak se mi víc líbí dvojka..Kdybych v ruce držela knížku s jedničkou na zadní straně,asi bych si ji nekoupila :)

18 • # MileyQa # • • # MileyQa # • | 27. srpna 2009 v 11:45 | Reagovat

První se mi zdá hezčí

19 Neli Neli | 27. srpna 2009 v 12:12 | Reagovat

DOBŘE A CO TAKHLE:

Když Eilin jen o vlásek unikne smrti a seznámí se s tajuplným elfským bojovníkem, změní se jí celý svět. Aniž by o tom věděla, dotklo se jí mocné proroctví.
Musí podstoupit dlouhou cestu, aby se dostala do čarovného hvozdu, kde podle legend sídlí království Bílých elfů. Zemi totiž sužuje Temný elf Azgriël, který se dívku snaží polapit do své moci. Neboť pouze ona dokáže vyhledat legendární Křišťály spásy, po který Azgriël celou svou černou duší prahne.
Co když ale Eilinin ochránce není tím, kým se zdá být?
Eilin proto musí ujít velký kus země, musí pochopit mnoho věcí a naučit se nepoznanému, aby našla tu správnou cestu a možná i lásku.

Tohle by měla být finální verze, hm? :)

20 Lily of the valley Lily of the valley | Web | 27. srpna 2009 v 12:45 | Reagovat

[19]: Ty to ještě nevíš, ale já jsem hroznej hnidopich. :D
PROSÍM, hoď tam místo "černou duši" duši temnou.:D
A stejně se mi líbí všechno, co se zrodí zpod tvých prstů:D

21 Peťka Peťka | 27. srpna 2009 v 13:03 | Reagovat

to druhý mi přijde takový...jednodušší možná stručnější- nevim, je to jenom můj názor. já bych nějak zkombinovala obě dohromady.
jak už se tady někdo zmínil, líbí se mi taky začátek jedničky a konec dvojky:)
vážně, je to těžký se rozhodnout, ale ta jednička mi přijde taková... jakoby...no těžší na pochopení. nechci říct, že sem to nepochopila-to vůbec ne! je to popsaný tak, že všemu rozumíš perfektně, ale ta dvojka mi prostě přijde...já nevim jak to mam vyjádřit:D je prostě jasná, stručná a na konci sou ty poutavý otázky. kdežto ta jednička se mi páčí víc. je to popsaný, tak trochu složitějš, komplikovanějš... nevim, jak se mam líp vyjádřit, možná že nepochopíš, jak to myslim :D:D
ale to, co si napsala sem do komentů, to taky nezní špatně :-)

22 C.ind.ere.lla C.ind.ere.lla | 27. srpna 2009 v 13:18 | Reagovat

[19]: Řekla bych, že takhle to zní dobře, asi nejlíp z těch všech.

23 Karolííí Weasley Karolííí Weasley | Web | 27. srpna 2009 v 13:57 | Reagovat

wow..krásný blog!!:)

24 Lily of the valley Lily of the valley | Web | 27. srpna 2009 v 14:36 | Reagovat

Gratuluju k rozhovoru - musím si ho jít přečíst, ale chci být první:D Tak trochu doufám, že jsem byla jedním z těch faktorů, který to spustily.:D Někam jsem tě na blog napsala...:D

25 Riki Riki | Web | 27. srpna 2009 v 17:53 | Reagovat

Ahoj, líbí se mi víc ta dvojka a hned v první větě mi nesedl ten Masakr. Ty to už víš :) Jinak jsem ti naapsala na blog.cz (ten tvuj rozhovor) komentík o té knihovně :) 39 komentíík.. Tak hodně úspěchů a jdu prokouknout tvuj blog tak zatíím**

26 wladka wladka | Web | 27. srpna 2009 v 18:06 | Reagovat

[19]: nooo to nove je asi aj najlepsie
a asj mne tam pasuje temna dusa nie cierna dusa

27 Denaille Denaille | Web | 27. srpna 2009 v 18:53 | Reagovat

Líbí se mi obě dvě, ale ta první se mi zdá takový složitější. Člověk který by nevěděl o co jde by si to musel asi pročítat hodně pozorně aby pochopil o čem ten děj je. Je tam hodně jmen.
Takže asi ten druhý. U toho se mi akorát nezdají ty poslední dvě otázky. Obě dvě začínají na: co když a zní to trochu divně.

28 Alice Cullen-Hale Alice Cullen-Hale | Web | 27. srpna 2009 v 19:47 | Reagovat

tak to zní velmi dobře!

29 Domi Domi | Web | 27. srpna 2009 v 20:34 | Reagovat

Zní to vážně dobře, zrovna jsem přečetla tvůj rozhovor na blog.cz a moc mě zaujal! Taky se pokouším něco psát, ale nevím... Všichni říkají, že mám talent. Ale ty jsi skvělá, ráda bych si přečetla tvé knížky! Určitě se podívám na obě stránky, kde se dají najít, jak jsi psala v rozhovoru :)

30 KiVi KiVi | 27. srpna 2009 v 23:37 | Reagovat

Jsem taky pro temnou duši :D. A jinak Když Eilin jen o vlásek unikne smrti a seznámí se s tajuplným elfským bojovníkem, změní se jí celý svět. Aniž by o tom věděla, dotklo se jí mocné proroctví.
Musí podstoupit dlouhou cestu, aby se dostala do čarovného hvozdu, kde podle legend sídlí království Bílých elfů. Zemi totiž sužuje Temný elf Azgriël, který se dívku snaží polapit do své moci. Neboť pouze ona dokáže vyhledat legendární Křišťály spásy, po kterých Azgriël celou svou černou duší prahne.
Co když ale Eilinin ochránce není tím, kým se zdá být?
Eilin proto musí ujít velký kus země, musí pochopit mnoho věcí a naučit se nepoznanému, aby našla tu správnou cestu a možná i lásku.
je nejlepší no. Akorát bych to dala bez tý láský a dala tečku za cestu...konec :D
Pak taky: Eilin proto musí ujít velký kus země...myslím, že by si mohla vynechat slovo proto. Moc mi to do toho textu nesedí. Ale samozřejmě, že to všechno je jen na tobě :)

31 Beruška Slunečná Beruška Slunečná | Web | 28. srpna 2009 v 8:44 | Reagovat

Ahoj, zrovna teď mám doma druhý díl Poselství jednorožců a ani ve snu mě nenapadlo, že tato spisovatelka i bloguje :-D jen tak dál ;-)

32 Neli Neli | 28. srpna 2009 v 11:53 | Reagovat

takže udělám ještě pár změn :D ale vážně moc děkuju vám všem za rady :)
Vyměním tedy černou duši za temnou a vynechám slovo proto :D Ale tu lásku tam, KiVi, nechám ;D
Takže:
Když Eilin jen o vlásek unikne smrti a seznámí se s tajuplným elfským bojovníkem, změní se jí celý svět. Aniž by o tom věděla, dotklo se jí mocné proroctví.
Musí podstoupit dlouhou cestu, aby se dostala do čarovného hvozdu, kde podle legend sídlí království Bílých elfů. Zemi totiž sužuje Temný elf Azgriël, který se dívku snaží polapit do své moci. Neboť pouze ona dokáže vyhledat legendární Křišťály spásy, po který Azgriël celou svou temnou duší prahne.
Co když ale Eilinin ochránce není tím, kým se zdá být?
Eilin musí ujít velký kus země, musí pochopit mnoho věcí a naučit se nepoznanému, aby našla tu správnou cestu a možná i lásku.

A ted důležitá otázka: líbí se vám tato finální anotace? Zaujala by vás moje nová kniha?

Jinak sem přidám článek o rozhovoru, děkuju všem, kteří se sem díky němu přišli podívat, a kteří si ho přečetli, díky moc :)
Lily - vážně? děkuju moc... :)
Peťko, myslím, že jsem to nějak pochopila :D

33 wladka wladka | Web | 28. srpna 2009 v 13:10 | Reagovat

mnoo tak to je dobre....ide sa na rozhovor

34 Amálka Amálka | E-mail | Web | 28. srpna 2009 v 14:08 | Reagovat

Ta druhá se mi líbí o trošku víc;).
Ha teď koukám, žes z toho udělala trošku mixáž...hmmm...tak tohle se mi líbí opravdu nejvíc:)! A co se týče tý knížky-už se tááákhle těšíím!:)

35 Lily of the valley Lily of the valley | Web | 28. srpna 2009 v 21:19 | Reagovat

[32]: Přečetla, to víš, že jo. Stoprocentně.:D
Bylo to myslím někde u článku o úspěších blogerů - musela jsem jim tam napsat, že ta nejúspěšnější jim tam chybí:D

36 R. R. | 29. srpna 2009 v 0:22 | Reagovat

zase se musím ozvat... nevím, nevím, ale to - legendární Křišťály spásy- uvádí mě to podivných rozpaků, že se mi to tam moc nehodí... a navíc, bych nevynechávala to o té zradě, akorád bych hned neřekla, že je to jeho dcera, kdo zradí....

37 Thesaurova manželka Thesaurova manželka | 29. srpna 2009 v 13:42 | Reagovat

Milá Nelien,

být Tebou, nepoužiju ani jednu z těch anotací. Asi bych nejspíše vyhodila i to, co už máš napsané. Nikdo Ti nebere právo psát, co chceš, a Fragmentu vydávat, co uzná za výdělečné, ale nebylo by na škodu, kdyby se alespoň některý z Vás „mladých fantasy autorů“ zamyslel, jestli to, co napsal, má nějaký jiný smysl než vytrvale potvrzovat, jak upadl knižní svět. Možná by vážně nebylo na škodu počkat si, až dozrajete, číst mistry žánru a tak v pětatřiceti zkusit něco skutečně vytvořit.

To, co Křišťály Spásy očividně jsou, je dívčí fantasy bez hloubky, jakéhokoliv sdělení a originality. Takový předělaný Eragon. Bylo to tu milionkrát a každý druhý fantasy blogííísek má v rubrice podobný příběh. Jen ne holt svázaný a k prodeji. Chápu, že tě baví to psát – příběh vyvolená holčička (vsadím se, že si nebude připadat hezká, ale v očích ostatních postav bude) na její cestě za láskou a překvapivým™ osudem vs. velký záporák, který kdyby neměl ve jméně přehlásku, přišel by o nástroj své moci, je dokonale mozkově nenáročná činnost. Ale nechápu, jak může někomu toužícímu stát se profesionálním spisovatelem tak moc chybět kritické oko a touha po něčem vyšším a svém.

38 Thesaurova manželka Thesaurova manželka | 29. srpna 2009 v 13:45 | Reagovat

*na své
Nedalo mi to, vidím ty možnosti použití proti mně... ale když se tak nad tím zamyslím, asi by to spíše nehrozilo:-).

39 Saruman Saruman | Web | 29. srpna 2009 v 16:08 | Reagovat

[37]: Nechci tě nějak ponižovat ani Tě kritizovat, ale pokud se zamyslíš, jde ve světě moderní fantasy vytvořit něco zcela originálního, co by kritici nikdy nedokázali s ničím porovnat a vyjít v důsledku, že to druhé je lepší? Myslíš, že se na Neli ten den, co odeslala do Fragmentu svou prvotinu, zkrátka jen "usmálo štěstí", aby vydala něco, co je naprosto nehodnotné, tisíckrát omleté a rozžvýkané klišé a to, nad čím každý kritik jen ohrne nos?! Mysli si možná, že to, co říkám je pravda (ostatně - nikdo ti názor nebere), ale Neli má naštěstí jeden velký dar, který má jen velmi málo spisovatelů.

Její knihy totiž dokážou čtenáře zaujmout a vtáhnout do děje. To je to nejdůležitější, co by měl autor mít a co bohužel většina postrádá. I kdyby třeba dostala za téma napsat nějaké nejomletější klišé, ona by jej bezpochyby DOKÁZALA podat tak, že bys během čtení vůbec nezapřemýšlel/a o tom, žes už to NĚKDE četla/viděla ;-) A v tom je ona právě jedinečná.

Takže Tě moc prosím, ať nehodnotíš něco, cos očividně ještě nečetla a přečetla si jen anotaci. Takhle se jenom připravuješ o nádherný zážitek, a to jak z chystaných Křišťalů, tak z Poselství. Já se klidně přiznám, že když jsem četl anotaci na Poselství, myslel jsem si zhruba to, co ty. Ale sotva co jsem se začetl do prvních vět, věděl jsem, že jsem se zatraceně dobře mýlil v tom, že čtu nějaký brak. A ještě doteď se za to stydím a proklínám.

Pokud však máš oči stále zaslepené záští a nenávistí (a chceš je i tak mít), pak je mi tě upřímně líto. Choď si po světě a roznášej si své naivní názory, ale vím téměř určitě, že nikoho tím nedonutíš, aby před tebou smekl a řekl "ano, máš naprostou pravdu, Burdová je prostě nula". To totiž není pravda a pokud jsi ani jednu z jejích knih navíc nečetla, myslím, že nejsi zrovna ta/ten, kdo by měl být ten pravý a vyprsovat se tím, že má tu čest se nazývat "člověk moudrý". Díky.

40 Saruman Saruman | Web | 29. srpna 2009 v 16:09 | Reagovat

*...že to, co říkáš, je pravda

41 Thesaurova manželka Thesaurova manželka | 29. srpna 2009 v 18:53 | Reagovat

Sarumane,

je mi líto, že Ti vezmu jeden z argumentů na kterých jsi stavěl chrám, ale Poselství jsem četla. Fantasy žánr mám ráda a většinou tak úplně neřeším, jestli je zaměřený na děti, dospívající či dospělé. Nikdo neočekával, že Nelien napíše dalšího Posledního Jednorožce, a ve finále to nebylo tak hrozné, jak být i mohlo. Vyhodit editora, víc nad tím popřemýšlet, oprostit se od fanfikcionistických nešvarů a netvořit otravné jednoduché hrdinky – a mohlo to být dokonce velmi dobré.
Jistě – byla to prvotina a měla náznaky schopného autora.

Křišťály už ovšem prvotina nejsou a Nelien už není dvanáct, ale dělá vše pro uvíznutí v hodně… „specifickém žánru pro dvanáctileté dívky“. A nezlob se na mě, jestli z anotace soudíš, že před Tebou bude dobré dílo, zajímá mě Tvůj věk a čtenářské zkušenosti.  
O schopnosti vtáhnout do děje s Tebou nikdo nepolemizuje, naopak, Nelien ji přiznávám a obdivuju ji za to. Ale jestli se chceš nechávat vtahovat do jednoho a toho samého klišé a ještě za to platit - Tvá volba a Tvé omezení. Dopad bude ovšem horší pro Nel jako autorku, ne pro Tebe jako čtenáře.

Co se týče Fragmentu, to je kapitola na jinou debatu:-).

P.S.: Nejsem zaslepená. Právě naopak. Jsem příznivec kvalitní literatury a nerada vidím, když někdo topí svůj talent jak koťata. To Ty jsi ten naivní z nás dvou, promiň.

42 Saruman Saruman | Web | 29. srpna 2009 v 22:44 | Reagovat

[41]: Hele... já se tu nebudu hádat, kdo je z nás dvou ten naivnější, protože to by ta debata pak neměla vůbec žádný smysl. Jsem vlastně moc rád, že nejsi člověk, který nadává pro nic za nic a dokáže svoje názory opodstatnit a dát je rozumně najevo. V tomhle směru si tě pro změnu od ostatních negativních recenzentů vážím ;-)

Je celkem přirozené, že Tě zajímá nějaké info o mě. Je mi sice čerstvě 15, ale myslím, že soudit člověka jenom podle věku je pitomost. Čtenářské zkušenosti... to záleží podle toho, co tím máš na mysli. Jestli myslíš v žánru fantasy, hodně mě ovlivňuje a zároveň okouzluje Tolkienův Pán prstenů či Pullmanovy Jeho temné esence (chceš-li, tak Jeho šerá hmota). Pokud bereme v potaz sci-fi, pak obdivuji Herbertovu Dunu. Nevím, co v žánru fantasy považuješ Ty za kvalitní literaturu, proto mi aspoň něco řekni a já ti pak můžu odsouhlasit, co jsem četl a co ne. A co naopak považuji za kvalitní literaturu - a co ne.

Neříkám, že všechny fantasy knihy jenom obdivuji a vynáším do nebes. Je hromada těch, za kterých lituji vyhození peněz a považuji je za nehodnotné, stejně jako Ty. Třeba Hraničářova učně. Toho mě doporučila jedna známá, jenže... prostě škoda. Jedno obrovské zklamání. :(

Proto si myslím, že považovat mě kvůli tomu, že čtu její díla - za omezeného, je podle mě dost troufalé. Nelituji, že jsem koupil Poselství a naopak mi to otevřelo některé brány, které Tvým očím zřejmě zůstaly skryté. To je ale už jiné vyprávění ;-)

Samozřejmě by mě zajímal i Tvůj věk a to, co považuješ za kvalitní literaturu a Tvé literární zkušenosti.

P.S. Pobavilo mě "topení talentu jak koťata". Hezké přirovnání :)
P.P.S. Názor na Křišťály ti neberu, ale zkus si je aspoň půjčit v knihovně či přečíst si kus v nějakém knihkupectví, ať máš aspoň jasno, o co přicházíš/jsi ušetřena ;-)

43 Neli Neli | 1. září 2009 v 21:35 | Reagovat

wladko, díky :)
Amálko, děkuju mooc :))
Lily, tyjo, fakt díky, to jsi nemusela! Ale jsem ráda :DD díky! navíc jsi vyhrála soutěž a Poselství ted míří k tobě domů :D
R., dobře, tak se na to ještě jednou podívám, ale myslím, že už to takto nechám :) I když... do vydání je ještě dlouhá doba, co já vim, jak to ještě upravím.

No, ted k té "debatě" mezi Thesaurova manželka a Sarumanem. Asi napíšu jenom jedno: nechte toho, prosím :) Ke komentáři 37 se mi vyjadřovat nechce, promiň, ale nějak už mě nebaví odpovídat na komentáře podobného typu. Snad ti to neva... beru to tak, že tobě se moje psaní nelíbí a tečka. Mně osobně to nevadí a je mi to jedno, takových lidí je víc, ale jsou i lidi, kterým se má tvorba líbí a pro ně já píšu. Mysli si samozřejmě co chceš, ale já jsem na svá díla a psaní pyšná.

Sarumane, opět ti děkuju :) Co jsi tu napsal, mi udělalo vážně radost. Děkuju, ale už to nerozebírejte, nebo ne aspoň na mém blogu.

44 Laman Laman | E-mail | 2. září 2009 v 15:16 | Reagovat

neli: omlouvám se, že nerespektuji tvé přání, aby nepokračovala kritika tvé práce
thesaurova manželka: nezbývá mi než smeknout klobouk, obdobné myšlenky mě napadají už delší dobu, jak z povzdálí sleduji nelien, ale vyjádřila jsi je přesněji a konstruktivněji, než bych dokázal sám. podobně jako sarumana by mě zajímal tvůj věk, je totiž vidět, že se v tématu vyznáš a máš to v hlavě dobře srovnané
neli: tak trochu chápu, že ti ke spokojenosti stačí, jak tu valná většina komentátorů tvé dílo nekriticky chválí, ale já věřím, že to, kam směřuješ, je přinejmenším tak důležité jako to, kde jsi, a proto by sis mohla z našich názorů vzít podnět k zamyšlení a případnému zlepšení

45 Thesaurova manželka Thesaurova manželka | 7. září 2009 v 19:54 | Reagovat

Milá Nelien,

neber to zle, ale kritika, které na Tvém psaní záleží, je jeden z nejlepších darů, jež Tě může ve Tvém autorském dospívání potkat. Chceš-li to odhodit svým komentářem, který zní jak z fanfiction.net, pak už opravdu nemám co dodat a přeji hodně úspěchů založených na všem, jen ne umění.

P.S.: Pravý umělec nikdy nepřestává pochybovat o sobě. Pozor na to, Nelien.

Ad Laman...
je mi krátce přes dvacet a duševně mě vychovalo hodně dobrých autorů, nezávisle na žánru. Vidím, že máme společný velký respekt k psanému slovu, oceňujeme vše, co může čtenáři nabídnout a chtěli bychom pomoci autorce s potenciálem.

46 dětský knižní blog dětský knižní blog | Web | 7. září 2009 v 22:00 | Reagovat

Osobně bych si vybrala začátek z první anotace a konec z druhé...:-)

Nejlepšími kritiky jsou čtenáři, ono je to těžké, ale ne každému se dílka líbí. Víš, co kritiků měla Astrid Lindgrenová a kolika lidem se dnes nelíbí právě tvůj žánr??? Čistě z principu...tak to prostě je, máš za sebou úspěch, tak postupuj pomaličku a klidně, hmmm... v tvém věku jsem o něčem takovém snila....:-) Držím palce!

47 Neli Neli | 8. září 2009 v 11:21 | Reagovat

dětský knižní blog - díky :) Samozřejmě vím, že každý má kritiky a je jich hodně... a kritika dost pomáhá, ale když je správná a něco vám dá. Ještě jednou díky ;)

Thesaurova manželka - jak je vidět, ty to asi nechápeš. Mysli si o mě co chceš, já jsem ráda za každou radu a kritiku, ale když mi někdo napíše něco typu: To, co Křišťály Spásy očividně jsou, je dívčí fantasy bez hloubky, jakéhokoliv sdělení a originality. Takový předělaný Eragon. - Co na to mám podle tebe asi napsat? Jo, máš pravdu, seknu s psaním a začnu až v pětatřiceti jak mi radíš. To by se ti asi líbilo. Jenže mě ne a pro mě prostě nemá cenu odpovídat. Až mi napíšeš, co se ti konkrétně nelíbí, co bys změnila atd, jako mi tady lidi radili ohlendě anotací, pak ti poděkuju a budu ráda. Ale k tomuhle... promin, já na to fakt nemám co říct. Kvůli jednomu-dvěma názorům rozhodně neseknu s psaním a už vůbec nesmažu Křišťály. Jak už jsem psala - nelíbí se ti to, tak to prostě nečti a tečka. Co na tom nechápeš? Děkuju ti za tvůj komentář, byl napsaný jako jeden z mála "kritických" slušně. Ale to je vše a víc už se k tomu prostě vyjadřovat nebudu.

48 Melody Melody | E-mail | Web | 8. září 2009 v 21:38 | Reagovat

Když Eilin jen o vlásek unikne smrti a seznámí se s tajuplným elfským bojovníkem, změní se jí celý svět. Aniž by o tom věděla, dotklo se jí mocné proroctví.
Musí podstoupit dlouhou cestu, aby se dostala do čarovného hvozdu, kde podle legend sídlí království Bílých elfů. Zemi totiž sužuje Temný elf Azgriël, který se dívku snaží polapit do své moci. Neboť pouze ona dokáže vyhledat legendární Křišťály spásy, po který Azgriël celou svou temnou duší prahne.
Co když ale Eilinin ochránce není tím, kým se zdá být?
Eilin musí ujít velký kus země, musí pochopit mnoho věcí a naučit se nepoznanému, aby našla tu správnou cestu a možná i lásku.

To je fakt dobrý, Neli :). Určitě si Křišťály koupím, jen je škoda, že je to táák daleko ... :/

49 Saruman Saruman | Web | 8. září 2009 v 21:49 | Reagovat

[45]: Promiň Neli, že musím napsat ještě jeden koment, ale tentokrát slibuji, že i kdyby tu pak byla ještě horlivější diskuze, nenapíšu sem bez Tvého svolení žádný další komentář. Takže tento koment beru jako poslední příspěvek do téhle celkem zbytečné diskuze. A jestli ti tenhle koment vadí, radši ho hned smaž :-)

Vy dva, kteří tu chcete se svými rádobypoučnými názory donutit Míšu, aby se vším škrtla, a v pětatřiceti začala psát hotové zázraky, nad nimiž by i Vaše srdce zaplesala - myslím, že tím docílíte jen toho, že tady zhoršíte náladu ostatních lidí. Možná to myslíte dobře, ale zatím to vyznívá jinak.

TM: Ujasni si rozdíl mezi kritikou a radou. Jestli Ty považuješ za kritiku jenom bezduché bádání o tom, že si Neli má číst nestory žánru a později teprve začít psát, působí to docela... amatérsky a odbytě.
V tom případě by mě zajímalo, čím ses kdy "blýsknula" Ty, když máš tolik odvahy říct opravdové spisovatelce, že topí svůj talent jako koťata a další svou tvorbu má raději vyhodit do koše. Promiň, ale tohle tvrzení mi přijde opravdu... ne zrovna to správné.
I když (jak tady tvrdíš) sebe považuješ za někoho, kdo má co do činění "radit" spisovatelům a toho, koho duševně vychovalo hodně "kvalitních" autorů jako nějakého Mauglího v džungli, pak si na Tvoji osobnost musím poněkud změnit názor.
Navíc se Ti některé názory dosti kříží s těmi předchozími, takže si nejprve zkus přečíst to, co píšeš, ať to nevyznívá ve špatném smyslu.

Také bych rád věděl, proč mi neodpovídáš na to, co jsem se tě v mém předchozím příspěvku ptal. Promiň, ale odbýt odpověď na otázku tak, že řeknu "hodně dobří autoři"... to bych pak mohl odpovědět stejně a taky nikoho nejmenovat. Aspoň zkus něco konkrétního vyjmenovat, ať to nevypadá, že se za svoje oblíbené knihy a autory stydíš před ostatními.

No... dál už ani nevím, co k tomu říct. Snad jen, ať si uvědomíte, co vlastně se snažíte Nelien říct. Jestli to, co jí chcete vtlouct do hlavy, má vůbec nějaký smysl. Nezlobte se, ale když už tady Neli podruhé říká svůj názor na komentáře Vašeho typu, zkuste to zvážit ;-) Přece jen je někdy lepší mlčet a smířit se s tím, že svět kvůli svým názorům prostě nezboříte - než tady podráždit ostatní lidi :)

50 Saruman Saruman | Web | 8. září 2009 v 21:52 | Reagovat

P.S. Všechno nejlepší, Neli ;-) Užij si své kulaťoučké narozeniny, ať je pořádně oslavíte, ať už s rodiči nebo s kamarádkami :))

51 Verča Verča | Web | 10. září 2009 v 19:05 | Reagovat

Mě se taky líbí dvojka. Připadá mi poutavější, alespoň tedy mě by nalákala více. Je ale fakt, že jak už tady někdo psal, třeba taková věta o dceři, už by mohla prozrazovat až moc. Ty ostatní otázky se mi tam líbí, ale nemělo by toho být mnoho, abys nevyzradila důležité zápletky. I když jak tě znám, rozhodně nepochybuji o tom, že tam těch zvratů bude i tak dost.
Jsem ráda, že tato knížka nakonec výjde. Jo, ten termín mě také mrzí, ale tak pořád lepší než kdyby to nevyšlo vůbec. A na Prokletí se moooc těším. Musím se přiznat, že o něm vím, takže mě jím už lákáš delší dobu aniž bys o tom věděla. :-D Jsem na něho moc zvědavá!!!

52 Nel-ly Nel-ly | Web | 27. listopadu 2009 v 14:12 | Reagovat

Já osebně hlasuju pro komentář 19 - i když v celku nesmyslně, když je to nejspíš už rozhodnuté :D Až za rok :-( Nějak je popohnat, nechce se mi čekat, už se moc těším

53 lisabuneary lisabuneary | E-mail | Web | 11. března 2010 v 7:08 | Reagovat

ta 1 se mi líbí víc ;)

54 Mentholina Mentholina | 19. května 2010 v 16:40 | Reagovat

Mno mě se líbí obě, více se mi líbi sice anotace č. 2 ale to slovo masakr mi tam nějak nesedí. :/

55 kalin kalin | 26. června 2010 v 20:12 | Reagovat

no mě se líbí obě , lepší je anotace č.2 ale jak už tu někdo zmínil začítak 1 a konec 2 je asi nejlepší

56 monina.medůza monina.medůza | 28. července 2010 v 21:10 | Reagovat

ta druhá je asik lepčí ale škoda že ty knížky výjdou až tak dlouho :( ale určitě si je koupim a zamluvim si je řači v knihkupectví dopředu xD

57 Neli Neli | 30. července 2010 v 15:46 | Reagovat

monino, tohle je starý článek, vydání už je změněno a Křišťály vyjdou 1. září 2010 :) Sleduj můj oficiální web, tam se dozvíš víc! Díky!

58 Nelly Nelly | 22. února 2011 v 16:33 | Reagovat

Neměla by to být Nelien?!

59 ama ama | 20. července 2011 v 17:05 | Reagovat

jak vidím, máš tu spoustu komentářů... snad si všimneš toho mého:-) bloumám tvým blogem (i tvýma stránkama) a čtu všechno možný. knížky nakonec dopadly trochu jinak: jména jsou jiná (ale podobná) a současná anotace se liší snad vším. děj, podle toho, co jsem pochopila, zůstal stejný. to je kolem knížek vždycky tolik úprav?

60 Neilin a Elnesa Neilin a Elnesa | 19. října 2011 v 17:02 | Reagovat

víc se mi líí Neilin než Eilin a tak,je to nejlepší tka jak jsi to udělala míšo, jsi NEJLEPŠÍ CZECH SPISOVATELKA I NA CELÉM SVĚTĚ CO ZNÁM!!!!!!!!!!!!!!!!!!

61 Youdis Youdis | E-mail | Web | 15. listopadu 2011 v 22:14 | Reagovat

Třídní původ? Moji předkové byli neandrtálci, takže díky za info:-)

62 ??? ??? | 26. března 2012 v 20:38 | Reagovat

Já jsem asi úplně vedle, ale já četla Křištály MOCI, ve kterých byla NEILIN a ISGRAEL.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama